عنوان*بررسی مديريت رفتار سازماني و فرضیه های یادگیری در آن*

بررسی مديريت رفتار سازماني و فرضیه های یادگیری در آنبررسی مديريت رفتار سازماني و فرضیه های یادگیری در آن|30010419|fub|
هم اکنون فایل با مشخصه ی بررسی مديريت رفتار سازماني و فرضیه های یادگیری در آن وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فهرست:



مديريت رفتار سازماني در هزاره جديد



فرضیه های یادگیری در مديريت رفتار سازماني











مديريت رفتار سازماني در هزاره جديد



‌در هزاره‌ جديد، مديريت‌ رفتار سازماني، بايد اصول‌ موثر در هزاره‌ قديم‌ را به‌كارگيرد. نويسندگان‌ اين‌ مقاله، پس‌ از بررسي‌ رفتار سازماني‌ و متون‌ مديريت‌ براساس‌ واقعيت‌هايي‌ كه‌ در طول‌ بيش‌ از 25 سال‌ تجربه‌ عملي‌ و دانشگاهي‌ به‌دست‌ آمده‌ است، اين‌ اصول‌ را در هفت‌ اصل‌ اساسي‌ تدوين‌ كرده‌اند، كه‌ براي‌ هزاره‌ جديد مناسبند.



1 افراد سركش‌



‌ ‌اين‌ افراد اغلب‌ باعث‌ پيشرفت‌ ناگهاني‌ در دانش‌ و تكنيك‌ها مي‌شوند.

‌ ‌اين‌ افراد از عوامل‌ تغييرند و اغلب‌ با نق‌زدن‌هاي‌ ممتد موجبات‌ برخي‌ تغييرات‌ را در سازمان‌ فراهم‌ مي‌كنند. آنها به‌ندرت‌ مطالب‌ از قبل‌ اعلام‌ شده‌ را مي‌پذيرند و چون‌ سري‌ نترس‌ دارند و ضوابط‌ قراردادي‌ گذشته‌ را قبول‌ ندارند، ثروتي‌ باارزش‌ به‌شمار مي‌روند. به‌همين‌ خاطر مدير موفق‌ كسي‌ است‌ كه‌ هميشه‌ با اين‌ افراد در ارتباط‌ باشد، زيرا آنها راهنمايي‌ براي‌ آينده‌ هستند.







2 تجربه‌ مديريت‌



‌ ‌قبل‌ از توبيخ‌ رسمي‌ كاركنان، مدير مي‌بايد از خود بپرسد تاچه‌ اندازه‌ موفق‌ شده‌ انگيزه‌ سوال‌ و اعتراض‌ را در افراد به‌وجود آورد. يك‌ اصل‌ اساسي‌ روان‌شناسي‌ موسوم‌ به‌ <قانون‌ تاثير> مي‌گويد رفتار نتيجه‌ عمل‌ است. رفتار مثبت‌ افراد با تشويق‌ تكرار مي‌شود و رفتار بد با تنبيه‌ كاهش‌ مي‌يابد.

‌ ‌ازطرفي‌ هم‌ گاهي‌ سرپرستان‌ براي‌ انجام‌ بد كارها پاداش‌ مي‌دهند. براي‌ مثال، فرض‌ كنيد يك‌ كارمند كه‌ علاقه‌ به‌ كار در تعطيلات‌ آخر هفته‌ را ندارد، هنگام‌ كار در تعطيلات، ناراحتي‌ ايجاد مي‌كند. و لذا اگر سرپرست‌ چاره‌ كار را به‌ عدم‌ واگذاري‌ كار در تعطيلات‌ ببيند، به‌ كارمند نشان‌ مي‌دهد كه‌ راه‌ رسيدن‌ به‌ خواسته‌ها، ايجاد ناراحتي‌ است. و لذا موارد ناخوشايند هميشه‌ كار نامناسب‌ كارمند را به‌دنبال‌ خواهد داشت. سرپرستان، هميشه‌ كاركنان‌ را به‌خاطر كار ضعيف‌ آنها مورد سرزنش‌ قرار مي‌دهند بدون‌ آنكه‌ به‌ نقش‌ خود در ايجاد اين‌ وضعيت‌ توجه‌ كنند.



مطالب دیگر:
📚پاورپوینت dastgah amaliyati gaz maye 📚تحقیق در مورد مديريت و سرپرستي در سازمان زندانها 9 ص 📚پاورپوینت dastavardhaye enghelab eslami 📚پاورپوینت dastgah ejraei ostani 📚تحقیق در مورد مدیریت مشارکت جو 📚تحقیق در مورد مدیریت منابع انسانی 10 ص 📚تحقیق در مورد مذاهب 📚پاورپوینت dastgah dafe edrar 📚تحقیق در مورد مرتبه آموزش و پرورش در علم 📚پاورپوینت dastgah gardesh khon 📚تحقیق در مورد مزارع چغندرقند 📚پاورپوینت daste bandi 📚تحقیق در مورد مسئوليتهاي اجتماعي مديران 13 ص 📚تحقیق در مورد مسئوليتهاي اجتماعي مديران و بنگاههاي كسب و كار 13 ص 📚تحقیق در مورد مسئولیتهای روشنفکران دینی در قرن بیست و یک 📚پاورپوینت dastgah gavaresh amib 📚تحقیق در مورد مساوات در تقسيم كار 11 ص 📚پاورپوینت dastgah gavaresh 📚پاورپوینت dastgah tolid mesl giahan 📚تحقیق در مورد مطالعه اي در چندوچون محيط كار در مراكز توليدي و صنعتي محيط كار و انسان بهره ور 26 ص 📚تحقیق در مورد معاد در ادیان دیگر 📚پاورپوینت dastgahe govaresh 📚تحقیق در مورد معراج 📚پاورپوینت dastooramal 📚تحقیق در مورد معرفي نژادهاي گاوهاي بومي ايران